Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności, zwany dalej Zespołem, wykonuje zadania Powiatu z zakresu orzekania o niepełnosprawności i o stopniu niepełnosprawności oraz wynikające z innych ustaw.
Zadania Zespołu:
orzekanie o stopniu niepełnosprawności i niepełnosprawności
określenie wskazań lub przeciwwskazań w orzeczeniu, w szczególności do:
szkolenia, w tym specjalistycznego,
odpowiedniego zatrudnienia, uwzględniającego psychofizyczne możliwości danej osoby,
zatrudnienia w zakładzie aktywności zawodowej,
korzystania z rehabilitacji ze wskazaniem form odpowiednich do potrzeb i możliwości, z wyłączeniem turnusów rehabilitacyjnych,
korzystania z systemu pomocy społecznej,
konieczności zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze oraz pomoce techniczne, ułatwiające funkcjonowanie danej osoby,
uczestnictwa w terapii zajęciowej,
korzystania z systemu środowiskowego wsparcia w samodzielnej egzystencji, przez co rozumie się korzystanie z usług socjalnych, opiekuńczych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych, świadczonych przez sieć instytucji pomocy społecznej,
konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji,
konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji,
spełniania przez osobę niepełnosprawną przesłanek uprawniających do otrzymania karty parkingowej i wymagań zamieszkiwania w oddzielnym pokoju
wydawanie legitymacji osobom niepełnosprawnym i kart parkingowych.
W skład Zespołu wchodzą m.in. następujące stanowiska:
Przewodniczący Zespołu,
Sekretarz Zespołu,
Stanowisko obsługi administracyjnej.
Zakresy działania poszczególnych stanowisk pracy:
Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy:
wystawianie w imieniu Starosty legitymacji dla osób niepełnosprawnych,
ustalanie terminów składów orzekających,
podpisywanie zawiadomień o terminie zebrania składu orzekającego oraz innych pism zawiadamiających lub wzywających,
organizowanie prawidłowej pracy Zespołu,
reprezentowanie Zespołu na zewnątrz
Do zadań Sekretarza Zespołu należy:
wykonywanie sprawozdań merytorycznych,
prowadzenie dokumentacji Zespołu,
protokołowanie posiedzeń składu orzekającego Zespołu,
wydawanie legitymacji i kart parkingowych osobom niepełnosprawnym,
uczestnictwo w naradach i szkoleniach.
Do zadań stanowiska obsługi administracyjnej:
wydawanie wniosków o ustalenie stopnia niepełnosprawności i o niepełnosprawności
pomoc klientom w wypełnianiu wniosków,
adresowanie i wysyłanie korespondencji.
Obsługę administracyjno-księgową Zespołu prowadzi Powiatowe Centrum.
Autor: PCPR Milicz
Metryczka
Metryczka
Wytworzono:
2008-12-23 13:41:52
przez: PCPR Milicz
Opublikowano:
2008-12-23 13:41:52
przez: Dariusz Besz
Zmodyfikowano:
2021-04-23 00:00
przez: Dariusz Besz
Podmiot udostępniający:
PCPR Milicz
Odwiedziny:
3071
Rejestr zmian
[2021-04-23 00:00:00]Dariusz BeszDodanie informacji