Zasady działania Powiatowego Zespołu do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności
23 grudnia 2008
- Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Stopniu Niepełnosprawności, zwany dalej Zespołem, wykonuje zadania Powiatu z zakresu orzekania o niepełnosprawności i o stopniu niepełnosprawności oraz wynikające z innych ustaw.
- Zadania Zespołu:
- orzekanie o stopniu niepełnosprawności i niepełnosprawności
- określenie wskazań lub przeciwwskazań w orzeczeniu, w szczególności do:
- szkolenia, w tym specjalistycznego,
- odpowiedniego zatrudnienia, uwzględniającego psychofizyczne możliwości danej osoby,
- zatrudnienia w zakładzie aktywności zawodowej,
- korzystania z rehabilitacji ze wskazaniem form odpowiednich do potrzeb i możliwości, z wyłączeniem turnusów rehabilitacyjnych,
- korzystania z systemu pomocy społecznej,
- konieczności zaopatrzenia w przedmioty ortopedyczne i środki pomocnicze oraz pomoce techniczne, ułatwiające funkcjonowanie danej osoby,
- uczestnictwa w terapii zajęciowej,
- korzystania z systemu środowiskowego wsparcia w samodzielnej egzystencji, przez co rozumie się korzystanie z usług socjalnych, opiekuńczych, terapeutycznych i rehabilitacyjnych, świadczonych przez sieć instytucji pomocy społecznej,
- konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji,
- konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji,
- spełniania przez osobę niepełnosprawną przesłanek uprawniających do otrzymania karty parkingowej i wymagań zamieszkiwania w oddzielnym pokoju
- wydawanie legitymacji osobom niepełnosprawnym i kart parkingowych.
- W skład Zespołu wchodzą m.in. następujące stanowiska:
- Przewodniczący Zespołu,
- Sekretarz Zespołu,
- Stanowisko obsługi administracyjnej.
- Zakresy działania poszczególnych stanowisk pracy:
- Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy:
- wystawianie w imieniu Starosty legitymacji dla osób niepełnosprawnych,
- ustalanie terminów składów orzekających,
- podpisywanie zawiadomień o terminie zebrania składu orzekającego oraz innych pism zawiadamiających lub wzywających,
- organizowanie prawidłowej pracy Zespołu,
- reprezentowanie Zespołu na zewnątrz
- Do zadań Sekretarza Zespołu należy:
- wykonywanie sprawozdań merytorycznych,
- prowadzenie dokumentacji Zespołu,
- protokołowanie posiedzeń składu orzekającego Zespołu,
- wydawanie legitymacji i kart parkingowych osobom niepełnosprawnym,
- uczestnictwo w naradach i szkoleniach.
- Do zadań stanowiska obsługi administracyjnej:
- wydawanie wniosków o ustalenie stopnia niepełnosprawności i o niepełnosprawności
- pomoc klientom w wypełnianiu wniosków,
- adresowanie i wysyłanie korespondencji.
- Do zadań Przewodniczącego Zespołu należy:
- Obsługę administracyjno-księgową Zespołu prowadzi Powiatowe Centrum.
Metryczka
Wytworzono: | 2008-12-23 13:41:52 | przez: PCPR Milicz |
---|---|---|
Opublikowano: | 2008-12-23 13:41:52 | przez: Dariusz Besz |
Zmodyfikowano: | 2021-04-23 00:00 | przez: Dariusz Besz |
Podmiot udostępniający: | PCPR Milicz | |
Odwiedziny: | 3069 |
Rejestr zmian
- [2021-04-23 00:00:00]Dariusz BeszDodanie informacji